Saturday, August 2, 2008

هكذا ...........أحلم



هكذا أحلم أن أرى كل أصدقائى المدونين والمدونات مجتمعين دائما على فعل ا لخير وعلى الإيجاب وعلى العمل والعطاء لا السلب والإسترخاء
سعدت جدا بلقاء أصدقائى المدونين والمدونات من مختلف المحافاظات ومختلف الأوساط التدوينية ومختلف المهن
بجد بجد بشكرهم كلهم جدا على الوقت إللى قضيته معاهم لكى أستفيد من تجاربهم جميعا
وأتمنى أن يجتمعوا دائما على الحب والعمل والإيجابية والعطاء
أنا مش عايز أنسى حد ولكنى أذكر نفسى برؤياهم جميعا
ومش هتكلم كتير لأنى بجد مشغول وسبحان من خلانى أقعد عشان أكتب البوست ده وبجد مدونين سعدت بيهم كلهم أدب وأخلاق وذوق وعلم وثقافة وحب وحاجات كتييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييير
أول واحد كان حبيب قلبى إللى شبه خاللى إللى حبيته أول ما شفته
أيهاب الشاب الشنكوتى
كريم يوميات مطلق
نوشا انا الغريب
هيثم الدهشان وهمسات عشق
خالد أبو همس و همس الأحباب
نوران الشاملى صاحبة الحفل وعروس اليوم ده البت خيخة
إللى عندها كمية حب وتفاهم مفيش بعد كده كانت لمانا زى ما نكون عيالها جايبة كم العطاء والحنية دى من عند أنهى عطار والله مش عارف
بجد شكر خاص جداااااااااا ليكى ياخيخة
وماما فاتيمة وصاحبتها إللى كانو منورين الحضور
وآبى برنسيس المدونين لاتعليق
وداليا وقوس قزح
ياسمين ويوميات فنانة مفروسة جدااااا
وشيماء وشيماء الجيزى
بابا أبو خالد وذكرياته
وحبيب قلبى بخفة دمه ويارب نبقى زمل إن شاء الله نيجروو
والجميل أستاذ أحمد إللى نفسى أقعد معاه تانى رحايا العمر
وعسقلانى إبن حجر العسقلانى
وماما شاهى أطيب قلب و مفيش حاجة
ودكتورة مروة ولماضة
أحمد سوووو عجوز وعنده تلاتين سنة
ورودى البنت المصرية
وميرة أمرأة بعقل رجل
ومدونة أحسن تستاهل
وضياء
أعذرونى أنا مقصر فى الكلام عنكم ولكن مهما أتكلمت مش هقر أوفيكم حقكم بجد
تحياتى ليكم كوووووووووولكم وإللى نسيتهم أو متعرفتش عليهم ميزعلوش منى
الجايات أكتر وبكرة أكيد أحسن أن شاء الله
ويارب يارب يارب يدوم علينا نعمة الحب والألفة واللمة والعمل والجد والتعاون اللهم أمييين
المنســــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــى

13 comments:

nigro said...

أبو الرشد
إزيك يا ريس
مبسوط جداً يا زعيم و اتشرفت إني قابلتك و اتعرفت عليك و اتكلمت معاك
و مبسوط أكتر إني اللقاء الفعلي و المقابلة الوجهية كانت الخطوة الأولى للتواصل
بعكس المتبع
و يا أبو حميد إني بقينا زمل خلاص
ولا عندك رأي تاني؟
هه؟


يلا سلام

kochia said...

اتمني ان اليوم يكون كويس
وواضح طبعا من كلامك

وان شاء الله دايما في تجمعات الخير

قولي اخبار مشروع التنمية والتعمير ايه؟؟

كريم الشاذلي said...

معجبك بالمدونة
إلى الأمام

مطلق said...

كنت منور يا منسي ولله
و بالمناسبه تعليقا علي الموضوع السابق كده ولا كده الدين يمنه التوريث علي اساس(الا يجوز للمرء ان ينكح ما نكح اباه)

قوس قزح said...

كنت سعيدة بالتعرف عليك
مع ان مكنش فى فرصة للحديث
ان شاء الله المرة الجاية :)

Ehab said...

بيقولك من القلب للقلب رسول يا جميل
حبيتك جدا وحسيت فيك الطيبه والأخلاق من اول ما اتقابلنا ربنا يحفظك ويوفقك يا باشمهندس
واتمنى فعلا نفضل مع بعض اصحاب واخوات على طول كده
ربنا يسعد ايامك يارب

وسلامي بقى لخالك اللي شبهي

سلااااااااااااااااااااااام
اخوك ايهاب

Diyaa' said...

أنا أسعد إني شفتك شاب مصري جدع وعيبه بس إنه بيشرب سجاير :))
يا رب نشوفك تاني وتالت وعاشر والمرة الجاية يكون الجو أحسن ومش تفطس وتستني معانا أكتر :)
مبسوط إن حلمك بقي حقيقة :)

فاتيما said...

يا منسى ى ى ى
ازيك
أنا اللى إتشرفت بمعرفتك و لو إن الظروف مسمحتش نقعد نرغى و لا حاجة
بس إن شاء الله تيجى مناسبة
أنا كمان بشكرك من قلبى
و بشكر كل الناس الحلوة اللى جت
و خلت لليوم طعم و قيمة كبيرة
تحياتى ليك و ربنا يجمعنا دايما على الخير

nosha said...

أخويا وصديقي العزيز المنسي
بجد اللقاء ده واللي كل الناس اللي كانت موجودة عملته وساهموا في نجاحه الكبير جداً بداية من فعل الخير والتعاون الإيجابي لحد القعدة الجميلة واللذيذة اللي قعدناها اللي كانت مليانة حب وأحترام وتفاهم والروح الأكتر من رائعة اللي كانت موجودة كل دي بدايات جديدة وجميلة جداً إننا نبدأ مع بعض ونعمل الخير بجد ونكون متعاونين ومتفقين زي ما كنا بنفكر وبنحلم

وأحب إني أشكر كل الناس اللي كانت موجودة وأقولهم إني أتشرفت جداً جداً بمعرفتكم كلكم وأتمنى إننا نتجمع دايماً على فعل الخير وكسب الثواب في كل حب ومودة واحترام

المنسى said...

السلام عليكم جميعاااااااااا
أولا أنا بشكركم كووووووولكم على كلامك الجميل ده
ويارب يدوم المحبة والصدق والإستقرار
وبعتذر ليكم عن تأخيرى على الرد على بوستاتكم أو تعليقاتكم
كان عندى مشكلة كبيرة فى الكمبيوتر ولا تزال
دعواتكم معايا
--------------
نيجرووووووووو
والله وحشتنى
انا إللى أتشرفت أكتر بيك وربنا إللى يعلم
ولا والله معنديش {اى تانى دى حاجة تسعدنى
تحياتى ليك

---------------
كوشيا
أهلا بيكى
اليوم كان أكتر من رائع
يارب نشوفك معانا قريب إن شاء الله
ونكون متجمعين فى الخير برضو
أخبرا المشروع خير والحمد لله
بعثنا برسالة لدكتور فاروق الباز ورد علينا كمان
وهنشر ده على الجروب وعلى المدونة وهبعتلك لينكاتهم
إن شاء الله
شكرا لإهتمامك

--------------
كريم الشاذلى
أنا متشكر جدا لمرور حضرتك ومعجب جدا بأسلوبك فى الكتابة
وقريت لك كتاب الشخصية الساحرة رااااااائع بارك الله فيك
وشكرا لتشجيعك
تحياتى

------------------
كرييييييييييم
عامل إيه
انا أسف لسة مضفتكش
زى ماقلت
فى مشكلة كبير فىالكمبيوتر
أنا أسف مرة تانية
وعلى التعليق على أساس إن الرئيس المبجل
لالا بلاش
عندك حق
صح كده
والحدق يفهم

----------------
قوس قزح
منورانى
معلشى بقى الجايات أكتر
مش كده ولا إيه

تحياتى ليكى

المنسى said...

الشنكوتى الكبييييييييييير
والكبير كبير
والفرح والمعازيم والحتة وجيران الحتة
وسمعنى أكبر سلام لأكبر شنكوتى
مش أى سلام
السلام التدوينى
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هنبقى نألفه بعدين
منورنى
وانا كمان سعيد بيك جداااااااا
وسعيد إنى عرفتك وعرفت كل المدونين إللى كانو موجودين
تحياتى ليك

------------------
ضياااااااااااء
هناك لبس أو لبث مش فاكر بالظبط
مش أنا إللى نت بشرب سجاير
انا عمرى ما دخنت
بس ‘نت إللى فى اليوم ده كنت مهيس
وانا كمان ممشتشى بدرى
يظهر إن التبرع عمل عمايله معاك
هههههههههههههه
ولا يهمك الجايات أكتر برضو

------------------
فاتيما
يعنى
القلب الطيب
يعنى
ماما يوسف
يعنى
ألو وتانى ومليون
يعنى
الماما بتاع الإخنا
ماما المدونين
يعنى
تسمعنى سلام تدوينى شحط محط
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
لسة هنألفه برضو
هههههههههههههههههههههه
الجايات أكتر وهنرغى لما نقول يابس وتزهقو منى كمان
تحياتى ليكى
وسلاماتى ليوسف

--------------------
نوشاااااااااااااااا
حبيب قلبى
اللقاء كان منور بيك وبيهم وبيا طبعا
ههههههههههههههه
بجد كان يوم من الأيام القلائل فى دنيانا إللى الواحد لا ينساها ويتمنى تكرارها ولكن
قل ماتجد ذلك
تحياتى ليك
وشكرا على كلامك الجميل ويارب نكون مجتمعين ومتفقين دايما
الهم أمين
-----------------

صباح الصباح said...

اكيد كان لقاء جميا.. كان نفسى اوى اكون موجود بس للاسف انا كنت فى الشغل.. انا عارف انة كان يوم جمعة.. بس للاسف الشهر دة ما خدتش ولايوم اجازة
دمت بخير

المنسى said...

صبح الصباح
كان لقاء أجمل من جميل نفسه
معلش اللقاءات جاية كتير
ومسيرنا هنتقابل
تحياتى